/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

1 Kasım 2016 Salı

40 Meryem Ana Otu- Fatma Ana Otu

Fatma Ana Otu- Meryem Ana Otu

Şubat ayındaki umre ziyaretimiz öncesinde, Kutsal Topraklarda neler yapılabilir, nerelere gidilebilir ve neler alınabilir bolca araştırma yapmıştım. Suudi Arabistan anıları için buyurunuz: Bölüm 1 Medine  ve Bölüm 2: Medine .  Fatma Ana Otuna o araştırmalarım sırasında rastladım. Kutsal topraklara gidenlere, muhakkak almaları tavsiye ediliyordu. Daha önce adını dahi duymamıştım bu otun, görüntüsü ise daha da bir ilgimi çekti. Medine'deyken dükkanlarda da sık sık karşılaşınca, 3 tanesini 5 riyale satın aldım.

Fatma Ana Otu- Meryem Ana Otu


Bu ota  kimisi Meryem Ana Otu diyor, kimisi ise Fatma Ana Otu. Rivayeti, Peygamber Efendimizin kızı Hazreti Fatma tarafından dikilmiş olan bir bitki olması. Bu kadar duyulmuş olmasının nedeni ise, doğum yapan kadınların kolay bir şekilde doğum yapmasını sağlamasının ve çocuk sahibi olmak isteyenlerin, bu bitki vesilesiyle çocuk sahibi olacağının düşünülmesindenmiş. 



Fatma Ana Otu- Meryem Ana Otu



Fatma Ana Otu, yumruk şeklinde kapalı bir ele benzeyen, içinde tohumları olan, kurumuş minyatür  ağaç görünümünde bir bitki. Suudi Arabistan'da yetişiyor. Enteresan olan, bitki su ile birleşince dallarında su depoluyor ve açılmaya başlıyor. Adeta sıkılmış bir yumruğun açılması gibi. Ben de bunu deneyimlemek için,  Fatma Ana Otunu bir cam kavanoza koydum ve üzerine ılık su ekledim.


Bitki, aynı anlatıldığı gibi yavaş yavaş açılmaya başladı. Yarım saatin sonundaysa tamamen açılmıştı. Bu arada suyun rengi de hafif bulandı. Demlenmiş halinin tadına bakmadım ama rahatsız edici bir kokusu da yoktu. Şişedeki suyu döküp, otu sudan çıkardım ve kurumaya bıraktım. Bitki nasıl adım adım açıldıysa, kurudukça adım adım kapandı.


Fatma Ana Otunun içeriğinde yüksek östrojen hormonu bulundurduğu söyleniyor. Kadınlarda kan akışını hızlandırıyor, erkeklerde ise sperm sayısını arttırıyormuş. Hamile kalmayı kolaylaştırıyor, doğum sancıları esnasında kullanıldığında ise rahim ağzını genişleterek doğumu kolaylaştırıyormuş.


Nasıl kullanıldığına gelince, okuduklarımdan ve deneyimleyenlerin anlattıklarından derlediklerim şu şekilde:

Hamile kalmak isteyenler için; Ovulasyon gününden 1-2 gün önce Fatma Ana Otu suda demlenip, içilmeye başlanıyormuş. Otun bir parçasını üzerinde taşıdığında, hamile kalmayı kolaylaştırdığına da inanılıyor.




Doğumu kolaylaştırmak için ise, doğum sancıları başladığında Fatma Ana Otu suya konuluyormuş. Anne adayı bu sudan bir iki yudum içiyormuş. Ot açıldıkça anne adayının rahmi de açılıyormuş ve doğum kolaylaştırıyormuş. Doğum bitince de bitki hemen sudan çıkarılıyormuş ki, rahim kendini toparlasın.

Fatma Ana Otu açılmış hali

Fatma Ana Otunu Suudi Arabistan' a giden bir yakınınızdan almasını rica edebileceğiniz gibi, Eminönü Mısır Çarşısı'nda da sorabilirsiniz. Ot çok kullanımlı bir bitki. Yani bitkiyi birçok kez kullanabilmek mümkün. Hatta hamile kalmak için kullananlar, aynı otu doğumda da kullanabiliyor ya da başkasına hediye edebiliyor.

Fatma Ana Otunun açıldıktan sonra kuruyup kapanmış hali

İnternette birçok forum okudum, otun gerçekten faydasını görenler de var, görmeyenler de. Sanırım bu biraz da inanmakla ilgili. Bir ümit... Kolay bir normal doğum için bedenen ve ruhen hazırlığınızı yaparken, bu otun da faydasını göreceğinize inanarak yapıyorsanız, tüm olumlamalar birleşiyor ve gerçek olma olasılığı artıyor. Başlı başına bu ot ile değil ama,  doktorumun tavsiyelerinin, doğum ile ilgili bilinçlenmenin, duaların, bol yürüyüşün ve doğumu kolaylaştırıcı beden ve nefes egzersizlerinin tamamını birleştirdiğimizde, doğumun kolay olacağına inanıyorum. O nedenle hastane çantama da, Kutsal topraklardan aldığım Fatma Ana Otunu koyacağım. Eğer normal doğum yapmak nasip olursa, uygulayacağım. Bakalım ben de faydası olacak mı? 


Siz daha önce bu otu duymuş muydunuz ya da kullanan, faydasını gören ya da görmeyen tanıdığınız olmuş muydu? 




40 yorum:

  1. çok farklı etkileri varmış ilk defa duydum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değişik bir şey gerçekten. Bugüne kadar ihtiyaç duymayınca ben de bilmiyordum. Meğer çok bilinen bir otmuş.

      Sil
    2. Bende umreden getirttim dün koydum suya dün akşam bu sabah bu akşam eşimle birer bardak içtik. Fakat kokusu değişiyor gibi düne göre bugün biraz daha ekşimsi kokuyo sanki.ama ben inanıyorum bu ota ve içmeye devam...

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle, kendi de, faydaları da.

      Sil
  3. Bazı arkadaşlardan duymuştum. Fotoğraflarınız hoş oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba arkadaşlarınızdan kullanan var mıydı? Ben de en çok onu merak ediyorum, bahsedilenler gibi olumlu etkilerini yaşayan?
      Sevgiler.

      Sil
  4. Kendım ıcın kullanmadım ama arkadaş ıcın abu dhabıdeyken suya koymuslugum var. Kavanoz degıl ben koca bır leğene koymuştum. Açıldıkça açılıyor o, leğen kadar olmuştu benım kucucuk ot ;) Cok güzel yazmışsınız. bızım ssvd grubunda paylasıyım yazınızı ;) prda soranlar cok oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha büyük birşeye koysam belki kocaman olurdu, kavanoz küçük olunca o kadar büyüyebildi bitkicik :) Aslında tecrübe edip yazmak istiyordum bu yazıyı, ama her ne kadar normal doğum istesem de, o günlere ulaştığımızda Allah ne gösterir bilmiyorum. O nedenle şimdiden yazayım dedim, kısmet olursa, tecrübemi de ekleyip yazıyı güncellerim.

      İstediğiniz gibi paylaşabilirsiniz Deniz Hanımcığım, memnuniyetle. Birilerine faydası olacaksa ne mutlu bana.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Ben de duydum, hatta fayda gören tanıdıklar bile oldu. Şimdi gidecek yakın birilerini bakıyoruz getirtmek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu fayda görenler olduysa... İstanbul'da yaşıyorsanız, Mısır Çarşı'sında satan dükkan varmış. İnşallah bulursunuz. En güzeli de bir kez aldığınızda defalarca kullanılabilen bir ot olması.

      Sil
  6. Allah neler yaratıyor değil mi? Hiç duymamıştım, nasıl da ilginç görünüyor. Çok faydalı bir yazı olmuş, eline sağlık canımcım. Paylaşayım arkadaşlarla. İstifade eden olur belki ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şaşırmıştım ben de ilk duyduğumda ve hala şaşıyorum. Allah neler yaratıyor gerçekten de. İnşallah faydasını gören olur, en azından merak eder, araştırırlar.
      Sevgiler canım.

      Sil
  7. Kullandım. Açılmam olmayınca suya koydum 2 gün sonra doğum yaptım ve tüm doğum sürecim 3.5 saat sürdü sadece. Tabi bunun yanında okunmuş pirinç,zemzem ve hurma da tükettim. Yürüyüş ve egzersizler de var tabi hangisi etkili oldu bilmiyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi canım? Darısı başıma olsun. İçimden bir his bende de işe yarayacağını söylüyor, inanıyorum ben de. Bence hepsi etki etmiştir, okunmuş pirinç hazırlamadım ben ama, hastane çantama zemzem ve hurmamı yerleştirdim. İnşallah normal doğum olur da hepsini kullanmak nasip olur.

      Sil
  8. Hiç duymamıştım. Doğa anne her tür şifayı bünyesinde barındırıyor buluna ne mutlu 😉❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigris Hanım, harika birşey gerçekten de. Hem faydası, hem şekli.

      Sil
  9. Bana da bir arkadasim vermisti dogumda lazim our kullanirim diye. Normal dogum yaptim ama kullanmadim. Yani o anlarda aklima gelmedi. Aslinda yapip biraz icsem olurdu... Suyun icinde acildikca rahmim de acilir dusuncesi mantikli gelmedi esimle bana. Batil gibi. İcerigindeki ostrojen hormonundan dolayi yardimi dojunabilir onun icin de icmek gerekli. Yoksa ne dokunmadan, hani belki dokununca da bir sekilde vucuda etki ediyordur, ne de icmeden kenarda olece o acildikca rahim agzi da acilacak seysi pek olasi durmuyo yani bence:) ins ise yarar sizde icince, o gun geldiginde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suya konulunca açılır, açıldıkça rahim de açılır kısmı benim de kafama yatmadı açıkcası. İnternette kullananların yorumlarından okuduğum enteresan şeyler var. Mesela, doğum sancıları başlayınca teyzesine haber vermiş, teyzesi kendi evinde suya koymuş, otu hiç görmemiş bile ama doğumu kolay olmuş. Yani tesadüf mü değil mi bilemiyorum. Bu şekilde uygulayanlar da var. Ben eğer imkanım olursa, bir kaç yudum içmeyi planlıyorum doğum kasılmaları esnasında. Allah normal doğumu nasip ederse tabi.

      Sil
  10. İlk defa duyuyyorum paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. İlginç bir bitki gerçekten de.

      Sil
  11. Bu ota benzer bir ot burada da var, noel pazarlarinda oluyor genelde. Gecen sene su yazimda bahsetmistim ve göstermistim, o daha da güzel ve ilginc aciyor, görmelisiniz. Yeseriyor resmen, mucize gibi!

    Suradaki yazida (yazi bol fotolu, cok uzun. En asagidaki son fotoda benim bahsettigim) :
    TIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYşe Hanım yayınınız gözümden kaçmış benim, şimdi baktım, çok çok benziyor gerçekten de, belki de aynı ot ama yetiştiği yerlerdeki farklılıktan mı kaynaklanıyor bilemedim. Çok acaip gerçekten de. Benim yukarıdaki ot için eğer uzun süre suda tutarsanız, yeşillenecektir dediler. Denemedim belki o da benzer hale gelir.

      Çok sağolun Ayşe Hanım, ayrı kültürlerde aynı şeylerin olması çok ilginç. Sevgiler.

      Sil
  12. İlk defa gördüm, çok etkileyici. Görüntüsü, faydası her şeyi ile tam tefekkürlük. Ben de yıllar önce giderken bir yakınım yılancık taşı istemişti benden. O zaman ilk defa duymuştum, Mekke'de buldum aldım. Taş ama aslında canlı organizma un ,tuz gibi maddellerin içinde saklanıyor. Doğurganlık özelliği var, yanlış hatırlamıyorsam ağrılar için kullanılıyor. Allahuekber diyorum. Ölüm dışında bir dert yoktur ki yaratılmamış olsun diyor Rabbimiz. Çok faydalı bir yazı, sağolun. Sevgi ve selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yılancık taşını şimdi sizden duydum, bilseydim bakardım Mekke'de. Neyse inşallah tekrar gitmek nasip olur. Çok ilginç birşeymiş şok oldum resmen. Yaşıyor olması, çoğaltılabiliyor olması. ALlah'ın mucizeleri gerçekten de. Muhteşemmiş. Çok teşekkür ederim paylaştığınız için.
      Sevgiler.

      Sil
  13. İlk defa duydum öğrendim. Çok ilginç bir bitkiymis. Ama çok faydalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni öğrendim, gerçekten de çok ilginç bir bitki. Enteresan olan fayda gören çok insan var.
      Sevgiler.

      Sil
  14. Bu bitkilerin şifasını bizde duymuş ve umredeyken almıştık. Ellerinize sağlık. Yine çok güzel bir paylaşım olmuş.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel, kullanmaya ihtiyaç olsun ya da olmasın, fırsat buldu mu temin etmek lazım. Kim bilir belki birgün birinin ihtiyacı olabilir.
      Çok teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  15. Ben doğumumda yaptım. Rahim açılmadığı için sezeryan oldum. Ota değil de allaha inanmak lazım. İnş. Fayda gören olmuştur. Fayda allahtan sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen olmayınca olmuyor, sizin için hayırlısı buymuş, ben buna inanıyorum her zaman. Otu yaratan Rabbim, elbette ki Allah a dua etmek, ondan vesile istemek lazım.
      Sevgilerle.

      Sil
  16. Ah hanfendiciiim ne değişik bir otmuş bu. Buralarda da vardır belki aktarlarda ama hiç görmedim gerçekten de. İnşallah hayırlısıyla faydasını görürsün canım. Allah ikiniz için de en hayırlı olanı en sağlıklı en kolay en güzel en mutlu olanı nasip etsin inşallah amin <3<3<3 Ben inanıyorum otlara enerjiye olumlamalara. Mevlam vesile kılıyor işte. Ama olmazsa da normal doğum zaten bunda da hayır var diyeceğiz. Ben de öyle normal diye tutturmuştum benim velet öyle kıpırdaktı, ki hala öyle , kendini 3 defa dolamış kordona. Kameradan izledim. iki defa boynuna bir tane de omuzdan kol altından karman çorman çıktı çocuk . Ne yapmış ya bu içerde dediler ahahha :D Yani normale gitse yine acil sezeryan olurmuştu. Rabbim hayırlısını vermiş oldu çok şükür. Yani Mevlam eyler, ne eylerse güzel eyler hanfendicim;)

    Bir önceki minnak sezeryan mıydı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demir Hanımcığım, ne yapmış öyle Demir bebek? Güleyim mi üzüleyim mi bilemedim, yumak gibi dolanmış, sarılmış kordona :) Çok şükür sağlıkla doğmuş ve bugünlere gelmiş ya. Ben de normal doğum çok istiyorum ama çok şartlamamak lazım biliyorum. Hakkımızda hayırlısı olsun, sağlıkla doğum yapalım ve onlarda sağlıklı doğsun yeter. Ben duanın, olumlamanın etkisine inanıyorum. O nedenle inşallah normal doğum olursa, faydasını da görürüz diye umut ediyorum. Bakalım Rabbim ne nasip edecek.

      Demir Hanımcığım bu benim ilk bebiş olacak kısmetse. Ondan bu acemiliğim, telaşım :))

      Kocaman sevgiler.

      Sil
    2. Ayy hatlarım mı karıştı*-* ben senin minik bir çocuğun daha var sanıyordum niye öyle algıladım ki acaba hayret :) yaşlanıyorum güzelim artık ben amaniiin :D çok öptüm canım ^.^

      Sil
    3. Est. Demir Hanımcığım, sorun değil:) Öpüyoruz seni kocaman.
      Muck muck.

      Sil
  17. Merhaba,blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bende bloguma beklerim.

    Düğün DJ
    www.dugundjhizmetiorganizasyon.com

    YanıtlaSil
  18. Umre ziyaretinizi Allahım kabul etsin inşallah.Ben de ilk defa duydum gördüm.Özellikle suda açılıp kök salması çok ilginç geldi bana...
    Sizi + ekledim.
    Ben de http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/ sayfama beklerim
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. bu güzel paylaşımınız için teşekkürler hanımefendi

    YanıtlaSil