/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

25 Şubat 2015 Çarşamba

9 Hindistan Cevizi Nasıl Kolayca Kırılır? Nasıl Yenir?





Uzun zamandır raflarda görüp, alıp, denemek istediğim hindistan cevizini, sonunda almış bulunmaktayım. Hep duymuşumdur hindistan cevizinin zor kırılıp ayıklandığını. Bir de ben deneyimlemek istedim ve giriştim işe :)

Hindistan cevizi genel olarak çok pahalı bir meyve değil ve artık ulaşılması da zor değil. Satın alırken meyvenin özellikle kara deliklerinin olduğu kısmı koklayın. Eğer ekşi ve bozuk bir koku alıyorsanız, onu almayın. Hindistan cevizinin oldukça sert bir kabuğu bulunuyor ve gerçekten bu kabuğu kırmak maharet istiyor. Yaptığım araştırmalar sonunda iki ayrı yöntemin kırmayı kolaylaştırdığını gördüm:

  • Hindistan Cevizini 1 gece buzdolabının derin dondurucu kısmında bekletmek,
  • Yaklaşık 15 dakika 200C derecelik fırında ısıtmak.

Her iki yöntemi de ayrı ayrı denedim ve işe yaradığını gördüm. Ama bence ısıtma yöntemi daha başarılı sonuç veriyor. İşte bir hindistan cevizini yemek için emek verdiğim aşamalar:


Önce hindistan cevizini güzelce yıkadım ve kuruladım. Üzerindeki kabukları dökülebileceğinden, siyah 3 göz olan bölümünün çevresindekileri bıçakla hafif törpüledim. Bu siyah gözlerden en büyük olanını uzun bir alet yardımıyla (ben bıçak bileme aletini kullandım) deldim. O bölüm yumuşak olduğu için çabuk delindi.



İçindeki suyunu almak için bardağa ters çevirdim. Bu esnada tortu ve dışındaki kabuğu dökülebileceğinden bir çay süzgeci kullandım.


Yaklaşık yarım su bardağı hindistan cevizi suyu çıktı. Bu suyun tadını hazır satılan meyve sularındaki gibi düşünmeyin. Açıkçası hindistan cevizinin tadını çok seven ve tatlılarda da bol bol kullanan biri olarak beklediğim gibi değildi, bir dikişte içemedim:)


İçi boşalan hindistan cevizini daha kolay kırılması için 200C derecede ısıtılmış fırında 15 dk beklettim. Bu aşamayı yapmazsanız da kırabilirsiniz ancak daha fazla kol gücü gerekebilir :)


15 dakika sonra çıkartıp elle tutulabilecek kadar soğumasını bekledim. Sonra bir bıçağın tersiyle ya da varsa çekiç ile ok yönünde çevirerek orta bölüme vurmaya başladım. Bu esnada hindistan cevizi kolayca kırıldı ve ikiye ayrıldı.


Beyaz meyve ile kabuğun birleştiği yerin çevresini, ince uçlu bir bıçakla hafif kaldırarak sıyırttım. Çıkan beyaz meyvesinin dışında ince kabuğu kalırsa, onu da elma kabuğu soyar gibi soyabilirsiniz. Isıtarak yaptığım için kabuk,  meyvesinden kolayca ayrıldı, kalan parçasını "Kendin Yap" projelerinde kullanmak üzere ayırdım, küllük ya da saksı olarak kullanacağım :) İçini ise kurumasını bekledikten sonra rendeleyip toz olarak tatlılarda kullandım.



Değerlendirme Sonucu;

Hazır olarak aldığımız hindistan cevizi tozları ya da meyve suları gibi bir beklentiniz olmasın. Suyu kolay içilemeyecek kadar ağırdı. Delip suyu bir pipet yardımıyla içmeyi düşünüyorsanız, o hindistan cevizleri farklı bir türden, genellikle dışı yeşil olan bir cinsi. Ülkemizde bulabildiğimiz hindistan cevizlerinin suyu ise raflara gelinceye kadar uzun zaman geçirdiğinden tadını kaybediyorlar. Rahatça içip yiyebilmek için ya çok taze olanını bulmalısınız ya da diğer cinsini. İçinden çıkan beyaz meyvesi benim ağız tadıma uymadı, yani ısırıp yiyebileceğim bir tatta değildi. Ama rende yapılıp oldukça güzel kullanılabilir.

Bir kez daha bu kadar emek vermeye değer mi derseniz, ilk kez deneyecek olanlar için, evet değer, ikinci kez deneyecek olan ben için, hayır değeceğini düşünmüyorum :) Ama Hindistan cevizini bir kez alıp mutlaka deneyin ve kararınızı siz verin.

Sizin bu konuda deneyiminiz var mı?



9 yorum:

  1. Hindistan cevizine bayılırım aslında suyu da o kadar kötü değildir. Tabi herkesin damak tadı farklı olabilir ama eğer ekşimtırak bir tadı varsa o bozuk olduğu içindir. Bu sene aldığım tüm hindistan cevizleri bozuk cıktı :( Kesinlikle ekşi olmaması gerekiyor.
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de daha önce hazır kırılmış ikram edilmişti, o halini yemiş ve suyunu içmiştim. Tatlıydı beğenmiştim. Sonra bir daha o tatlılıkta denk gelmedi :) Bu denememdeki de bozuk olmamakla beraber, hep o tadı aradığım için çok güzel de gelmedi. O kadar uğraşıp, kırıp, sonra bozuk çıkması sinir bozucu oluyor :) Size de Afiyet Olsun.

      Sil
  2. Keşke daha önce okusaymışım. Matkapla kırmaya çalışmışlığım var kendisini :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tazesine denk gelmek zor zanaat, çoğu kez bu kadar kırma ve ayıklama işlemine değmeyebiliyor maalesef.

      Sil
  3. Hiç sevmedim para verdiğine degmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASsında taze ve bozuk olmayana denk geldiğinizde, şahane oluyor. Bir bounty, cocostar yanında halt etmiş cinsinden :) Bu posttan sonra yeminimi bozdum ve yine aldım :)
      Suyu da içi de mükemmel. Keşke hep böyle denk gelse yemelere doyulmaz.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Ben de bir kere denedim suyunu falan da tattım fakat damak tadıma pek uymadı. Ama marketlerde tatlıları süslemek için kullanılanı çok seviyorum. Yazınız çok faydalı olmuş, cidden kırması çok zor bu hindistan cevizlerini. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten zor kırması. Bazen canım çekiyor, gözümde büyüdüğü için almaktan vazgeçiyorum. Bir de ülkemize gelenlerde taze olanını bulmak biraz güç, eğer taze değilse, suyu da ekşi oluyor, h. cevizinden soğuyor insan :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Kocaman sevgiler.

      Sil
  5. Flipinlerde 6 ay yaşadım yengeç ile yemek yapıyorlar taze HC suyu yaygın satılıyor ...

    YanıtlaSil