/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

20 Ocak 2015 Salı

28 Sertleşmiş Şeker Hamuru Nasıl Yumuşatılır?

Şeker Hamuru Şeker&Sugar

Hafta sonu hazırladığım pastanın, butik pasta süslemesi için şeker hamuruna ihtiyacım oldu. Yaklaşık 2-3 ay önce satın alıp, yarısını kullandığım şeker hamurlarım vardı. Sertleşmemesi için sıkı sıkı streçe sarıp kutularında muhafaza ediyordum. Ancak açtığımda adeta taş gibi olduklarını gördüm ve ne yapabilirim diye düşünmeye başladım. Oldukça çok miktarda ve kaliteli bir şeker hamuruydu, tabi ki kıyamadım... İyi ki de çöpe atmamışım. Daha öncesinde çokça duyup, hiç denemediğim bir yöntemi denedim. Sonuç: mükemmel :)


Bunun için mikrodalga fırına ihtiyacımız var. Şeker hamurunu streçinden çıkartıp, porselen bir tabağa aldım. Tabağı mikrodalgaya yerleştirip, Medium'da (orta ısı) çalıştırdım. Yaklaşık 15 saniye çalışması yetti. Yumuşacık, hemen şekil alabilecek hale geldi şeker hamurlarım. Eğer çok yüksek ısıda çalıştırılırsa ya da aynı sıcaklıkta daha fazla ısıtılırsa, şeker hamuru erimeye başlıyor. O yüzden bu sıcaklık ve süre oldukça ideal.

Mikrodalgası olmayanlar için ısınmış fırında kısa süre  tutmak ya da kış ayları için yüksek ısıda olmayan peteğin üzerinde bekletmekte iyi bir çözüm olacaktır.

Ben günü kurtardım ve şeker hamurumu ziyan etmedim, umarım size de yardımcı olur.

Görüşmek dileğiyle, tatlı kalın :)

28 yorum:

  1. Sonuç süper 5 dk fırını calistrdim 15 dk beklettim ve yumuşadı tesekkurlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, sizin ellerinize sağlık ;)

      Sil
    2. Hamuru koyduktan sonra firini kapattinizmi

      Sil
    3. Evet, Fırını kapatın. Ayrıca eğer normal fırın ise düşük ısıda çalıştırın ve hafif yumuşayınca hamuru alın ki, erimeye başlamasın.
      Sevgiler.

      Sil
    4. Merhaba bende bugün migrosdan şeker hamuru aldım tas gibiler diyebilirim yarın ilk defa seker hamurlu kurabiye yapacagım yönteminiz bana cok yardımcı olucak sanirim cok teşekkürler 😇🙋🏼

      Sil
    5. Hoşgeldiniz, merhabalar,
      Umarım sizde de işe yarar Hatice Hanım. Kurabiyelerinizin ne kadar güzel olacağını şimdiden tahmin ediyorum. Afiyet olsun.
      Kocaman sevgiler.

      Sil
  2. selam bende kaynar suyun içine kutusuyla birlikte koyup bekledim kıvamına geldi streçe sarıp kullanmak üzere serin bir yere kaldırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi olmuş. Çok ısıtılırsa pudra şekeri sulanma yapabiliyor, yapış yapış oluyor. Kararında ısıtıldıktan sonra birçok yolla işe yarar hale gelebiliyor.

      Sil
  3. Güzel fikir bende buzdolabında saklıyorum , gerçekten de çok sert. Kullanmadan önce bu yöntemi deneyeceğim. Takipteyim bloğunu. Bende bloğuma beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Şükran Hanım,
      Sertleşmiş şeker hamurunu normal yolla, elle yoğurarak açmak çok zor. Paramparça dağılıp, sinir bozucu bir hal alıyor. Bir şekilde ısıtıp yumuşayınca, keyifli dakikalar başlayabiliyor ancak :) Tabi ki geliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  4. slm benimde şeker hamurum çok sertleşmiş acaba bir kaba koyup sobanın yanına koysak olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehtap Hanım,
      Şeker hamurunun yumuşaması için, ılık ile sıcak arası bir ortamda ısıtmamız gerekiyor. Ne çok ısınıp, pudra şekerinin erimesini sağlayacağız ne de çok soğuk ortamda tutacağız. O nedenle sobanın yakınına koyun ancak direk temas olmasın, ara ara kontrol edin ki eriyecek kadar ısınmasın.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Teşekkürler benim için de çok faydalı oldu bu bilgi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,

      İşinize yaradıysa ne mutlu.

      Sevgiler.

      Sil
  6. Bir miktar şeker hamurunu çok sertleşmiş olduğu için attım. Ve şimdi bu yazıyı okuyunca nasıl pişman oldum. Bu bilgi hep aklımda bulunacak artık.. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmetten çıkmış o, sağlık olsun. Ben de öğrenmeden önce ziyan etmiştim.
      Ben teşekkür ederim Pasta Sepeti, birbirinden güzel pastalarınız, kurabiyeleriniz daim olsun :)
      Sevgiler.

      Sil
  7. Geçenlerde şeker hamuru almak için bir dükkana girmiştim, raflardaki şeker hamurlarına baktım, resmen taş gibilerdi. Satıcıya, bunların yumuşak olanları yok mu, diye sorduğumda, "sıcak su buharında tutun, yumuşar" dedi. Mikrodalga daha pratikmiş, ama mikrodalgası olmayanlar için bu da alternatif olabilir. :) Faydalı bilgi için teşekkür ederiz efendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ürün son kullanma tarihi yakınlamadıysa ya da uygun şartlarda hiç paketi hava almadan saklandıysa, yeni alınan şeker hamurunun çok sert olmaması lazım. Acaba uzun zamandır satılmıyor muydu satıcının ürünü? Çünkü ben Eminönü'nden aldıklarımın hiçbiri, alırken ısıtma gerektirecek kadar sert değildi. Sürekli satıyorlar, sürekli yeni ürün geliyor ya.
      Satıcı bir alternatif söylemiş denenebilir ama acaba su buharı nem yapar mı şeker hamurunda diye düşünce sardı beni. Nem yaparsa dışı yapış yapış olur, kıvamı biraz bozulabilir. Mikrodalgası olmayanlar, kapatılmış ılık fırında da yaptılar. Yani hepimizin evinde bulunan. Ben bazen de güneşe koyuyorum, güneş ısısıyla ılınıyor.
      Teşekkür ederim alternatif yöntem için.
      Sevgiler.

      Sil
  8. Merhaba şimdi mikrodalgaya attim.çıkınca yumuşak ama acasiya kadar sertlesiyor.sicak sicak hamuru aciyorum ama kalib kesemicek kadar sertlesiyor.napabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Sanırım şeker hamurunuz bozulmuş. Açarken nişasta kullanmadan ya da çok az kullanarak, sıcak ortamda açmayı deneyin. İşe yaramaz ise, maalesef şeker hamurunuz bozulmuştur.
      Sevgiler.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. İyi günler dilerim.

      Sil
  10. Hangi marka seker hamuru kullanıyorsunuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Şu ana kadar kullandıklarım arasında en çok resimde de görülen Şeker&Sugar markasından memnun kaldım. Gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz.

      Sil
  11. Merhaba,çok akılcı bir fikir tebrik ederim sizi.benimde Şeker hamuru kurudu mikrodalgada yumuşatmak aklıma gelmişti ama fırsatım ve cesaretim olmadı. bilginiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Meltem Hanım,
      SOn kullanma tarihi geçmediyse, bozulmadıysa, ziyan etmemek gerek. Rahatlıkla deneyebilirsiniz.
      Sevgiler.

      Sil
  12. Bugün deneyeceğim umarım işe yarar..

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar bu faydalı bilgi için öncelikle teşekkür ederim fakat benim şeker hamurumu alalı 1 yıl oldu ve ben bir türlü onu kullanamadım bu akşam şeker hamuruyla kurabiye yapmak istedim ve sizin yönteminizi denedim cok pis koktu ve biraz eridi tekrar elimle yoğurmak istedim ve cok sıcak elimi yakıyordum o yüzden soğumaya bıraktım ve atmayı düşünüyorum şu an acaba fazla zaman beklettıgım ıcın mı pis koku oldu ve toparlanmadı ve daha da bır sürü renk renk var dıgerlerini nasıl bir yöntemle denemelıyım yoksa da atmalıymıyım acil cevap

    YanıtlaSil