/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

27 Ocak 2015 Salı

11 5 Dakikada Hazırlanan Chesecake Tarifi



5 Dakikada Hazırlanan Frambuazlı Cheesecake

Cheesecake favori tatlılarımdan biri... Yemeye bayılıyorum ancak hazırlanması oldukça meşakatli, ve krema bölümü eğer titizlikle pişirilmezse çatlayabiliyor, beyaz rengini kaybedebiliyor. Hafta sonu uzun zamandır raflarda görüp denemeyi istediğim, Dr Oetker Cheesecake Yap 'ı sonunda aldım. Açıkça söylemeliyim ki, hazırlamaya başlarken çıkacak sonuçtan büyük beklentim yoktu. Ancak oldukça az vakitte, az malzemeyle, pişirmeden, kalıptan kolay çıkartılabilen bir cheesecake çıktı ortaya. Lezzeti mi? Bence pastanede satın aldıklarımızdan çok daha lezzetliydi. Çat kapı gelen ve özel misafirlerinize hızlıca hazırlanıp ikram edilebilecek harika bir görüntü ve lezzet. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.


Cheesecake Yap'ın içindeki toz ile cheesecake in özel kreması hazırlanıyor. Bunun için ekstradan süt ve yoğurt yeterli. Tabanı için her zamanki gibi tahıllı bisküvi gerekli. Tercihimi Eti Burçak'tan yana kullandım. Üzeri için cheesecake i neyli yapmak istiyorsanız onun ile kaplayabilirsiniz. Çikolatalı, limonlu, vişneli vb. Ben evde bulunan hazır frambuaz sosu kullandım. Eğer istenilirse nişasta, meyve ve su ile ev yapımı sos da hazırlanabilir.

Hazırlanışını merak ettiyseniz haydi buyurun:


Malzemeler:

Kreması için
1 paket Dr. Oetker Cheesecake Yap
2,5 su bardağı soğuk süt
1,5 su bardağı yoğurt

Tabanı için
1,5 paket Eti Burçak Bisküvi
70 gr tereyağ
2 yemek kaşığı süt

Üzeri için
Frambuaz soslu jöle
Su

Hazırlanışı:

Dr. Oetker Cheesecake Yap

2,5 su bardağı soğuk süt çırpma kabına boşaltılır, üzerine paketin içindeki tozun tamamı dökülür. Mikser ile önce düşük seviyede sonra yüksek seviyede 2 dk boyunca çırpma işlemi gerçekleştirilir. Krema çırpıldıkça, krem şanti gibi kıvam almış olacak. 2 dakika sonra 1,5 su bardağı yoğurt kremaya eklenir, 1 dk kadar daha çırpılır ve yoğun kıvamlı krema elde edilir.





1,5 paket bisküvi mikserde toz halini alana dek çekilir. Ben bu işlemi buzdolabı poşetinin içine koyduğum bisküvilerin üzerinden merdane ile geçerek yaptım. Tereyağ tavada eritilir. Bisküviler bir kaba alınır, üzerine tereyağ ve 2 yemek kaşığı süt dökülüp, kaşık yardımıyla iyice yedirilir.


Eti Burçak Klasik
Öğütülmüş bisküviler
Eritilmiş tereyağ
Tereyağ ve süt ile ezilmiş bisküviler
Cheesecake için yuvarlak kelepçeli bir kalıp hazırlanır. Ben 22 cm lik bir kalıp kullandım. Kalıbın içine bisküviler dökülür ve bir bardağın tabanı ile bastırılarak iyice düzlenir.

Bisküvi ile oluşturulmuş cheesecake tabanı

Taban üzerine hazırlanmış olan krema yayılır ve üzeri düzlenir. Bu şekilde kalıbıyla birlikte 1 saat buzdolabında dinlendirilir.

Yaklaşık yarım su bardağı Frambuaz sosu kaşık yardımı ile karıştırılarak iyice açılır. İçine 2-3 yemek kaşığı su eklenerek akmayacak bir kıvam elde edilir. Buzdolabında 1 saat dinlendirilmiş cheesecake in üzerine sos gezdirilir ve üzeri düzlenir. Soğutulmak üzere 1 saat daha buzdolabında dinlendirilir.

Frambuaz Sosu
Kıvamı için bu kadar süre bekletmek yeterli oluyor. Cheesecake i kalıbından çıkarmak için, önce kalıbın kenarlarından bıçak ile dikkatlice keki ayırın, daha sonra kelepçeli kalıbı çıkartın. Bu haliyle çok rahat ve şekli bozulmadan dilimleyip servis edebilirsiniz.






Deneyip, tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Afiyet olsun...

11 yorum:

  1. En sevdiğim tatlıdır cheesecake ellerinize sağlık :)
    bana da beklerim.. beautycoma.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılırım cheesecake'e. Pratik olunca daha da güzel oldu:) Hoşgeldiniz. Size de hemen geliyorum ;)

      Sil
  2. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz ;) Teşekkürler, tabi ziyaret edeceğim ..

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık.Banada beklerim.Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, keşke ikram edebilseydim size de.. Takipteyim, yine beklerim ;)

      Sil
    2. Yemiş kadar kıymetli oldu tskederim siz benim yerimede tadına bakın. Sevgilerle

      Sil
  4. Mükemmel oldu çok teşekkür ediyorummm nefiss yemeye doyamadık 😍😍😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmenize. Afiyetler olsun ;)

      Sil
  5. Süzme yoğurt yerine labne kullandım . Gayet güzel oldu . Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane, afiyet olsun. Eminim enfes olmuştur. Sizin de ellerinize sağlık.
      Sevgiler.

      Sil